Höst-shopping

Ja idag har man sprungit runt i Borås som en dåre för att hitta en bra vinterjacka.
Jag behöver någonting som är varmt och regntätt.
Det blev att jag fastnade inne på Inter Sport tillslut och där fanns det en massa fina jackor.
Förmodligen blir det en vit North Brooke jacka.
Snygg som få är den fast jag är lite nervös över att köpa en vit jacka men det så otroligt fräsht ut om man håller den vit.
Nej, beslutsångest allan!

Annars igår fick jag köpt ett par superfina leggins.
Vita mönstrade sådana på Gina Tricot för 99 kronor.

Jag fick också tag på en biege tröja med lila ränder på.
En lite längre modell, helt otroligt söt. 199 kronor på H&M.
Så köpte jag också en enkel grå kjol som man kan ha till tröjan.

Tänkte ha tröjan, kjolen och legginsen till en lång stickad och ganska tjock tröja över.
Köpte den förra vintern på Åhlens i Enköping.
Det blir nog en fit outfit och antingen ett par svarta stövar till eller mina nya ljusrosa Uggs.
Blir kort på det imorgon när jag tänkte att ha det på mig.
Så får vi då också se ifall jag hittar någon jacka eller inte.
Jakten på jackan fortsätter i alla fall.

Lite angående min shopping fick ni nu i alla fall.
Mera kommer inom kort för nu ska här shoppas loss inför vintern hade jag tänkt.

Annars så igår så va vi ute på en promenad på ca 4 km i hjortgården jag, Freddan och Gizmo.
Det va sista gången jag tittade på min mobil och efter det kom jag inte att tänka på den för ens sent på kvällen.
Både jag och Fredrik vände upp och ned på hela lägenheten men ingen telefon hittade vi.
Jag blev nästan säker på att jag hade glömt den i tvättstugan och att någon klåfingrad människa hade fått tag på den men jag hade tur och så va det inte.
För när jag kom hem ifrån Borås idag så hade mamma ringt till Fredrik och berättat att en gubbe hade hittat min telefon.
Jag hade tur att det inte regnade igår så att den blitt förstörd.
Men nu ligger den i alla fall hemma hos honom uppe på Ängabo så jag ska dit senare och hämta hem den igen.
Gud va glad jag blev att det va en ärlig människa som hittade den.

Men nu ska jag i alla fall plocka ihop mina grejer och snart gå här ifrån.
Blir nog att ta bussen till gubben sen och efter det så åker jag till stan för att köpa jacka.
Det stänger ju inte för ens 18:30 men tiden rinner snabbt iväg när man sitter här hemma.
Hoppas mamma kommer hem i bra tid så kanske hon kan köra.

Men nu ska jag betala mina räkningar här.
HEJ DÅ!

Ödlan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0