Etablerad Heroinist

Idag har jag haft samtalet med våran föreståndare Bengt-Åke.
Trodde det skulle bli ännu ett samtal då han bara gapade och skrek på mig.
Men nu blev det inte så och jag är väldigt lättad faktiskt.
Fick höra rätt mycket dock om mig själv som är väldigt jobbigt.
Att om jag tar ett till sånt här återfall så blir man nästan tvungen att ge mig en metadon/subutex behandling.
Han anser att jag är en etablerad heroinist pga att jag injicerar och det har varit väldigt mycket av det nu den senaste tiden.
Jag och Agneta va tvungna att sätta oss och kolla igenom vilka datum det va jag tog något nu i Februari och vi kom fram till 3 stycken.
Anledningen att vi va tvungna att kolla det va pga att soc ville veta.
Och nu får jag också mera tid på Oriongatan.
Känns väldigt bra faktiskt.
Åker redan nu på fredag istället för på Måndag som jag egentligen skulle ha gjort.
Bli kvar i Alingsås i 10 dagar denna gången.
Jag kommer att må bättre nu.

Det enda som dock satt sig på huvudet va det där med att jag va etablerad heroinist.
Jag tycker inte det och jag känner inte som att jag vore det heller.
Har mer tänkt på mig själv som någon sorts hobby knarkare eller något men att få sånt här rakt i ansiktet gav mig en rejäl tankeställare.
Jag vill fan inte ha det såhär och måste nu göra någonting åt det.
Dags att ta mig i kragen och riktigt kämpa och ge allt för att nu äntligen bli helt drogfri.
Och nej, jag säger inte att jag kommer att avstå från alkohol resten av mitt liv.
Dock kommer jag inte dricka så ofta alls i framtiden.
Inte på något år i alla fall.¨
Men nej, jag tänker inte lova något vad det gäller att vara helt alkoholfri i flera år.

Annars har allting gått bra idag faktiskt.
Jag trodde ju att detta skulle bli en helvetes kass dag och att jag verkligen skulle skriva ut mig.
Men nu fick jag allt anpassat på ett helt annat sätt och jag är verkligen nöjd med det.
Kommer inte vara någon helg alls i här i Enköping denna månaden.
Det är jag väldigt positiv till.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa.
Blir att laga lite käk sedan också.
Funderar på kycklingkorv och mos med majs i.
Jag är lite underlig med mat val. Jag vet.
Men det är massa smaskigt.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

gumman då. trodde du hade slutat o inte tagit mer :( Hade du tagit ngt när jag mötte dig i lördags? Puss

2010-03-08 @ 19:24:10
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Rebecka Å

Jag tror du klarar att göra dig drogfri. Håller tummarna för dig och hejar på dig här igenom dataskärmen.

2010-03-08 @ 20:53:11
URL: http://havetstormar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0