Lite tips att göra en deppig dag.

Dom dagarna jag är deppig har jag nu börjat göra lite saker för att glömma det för en stund.

* Promenera. Det är verkligen skitbra och det gör att man verkligen kan rensa huvudet.

* Pyssla. Har tagit fram kort och börjat klistra in dom i en bok. Skrivit minnen ifrån när korten togs. Jättebra och kul samtidigt.

* Kolla på en riktig snyftfilm. Det är bättre att gråta till den. Tankarna går till filmen istället.

* Träna. Gå till gymet. Massa endorfiner och grejer som släpps ut då.

* Ring en vän och hitta på något. Det gör man ju kanske ganska ofta ändå men det är alltid bra att vara med någon annan när man mår dåligt.

* Städa. Gör det riktigt noga också.

* Shoppa. Det gör en alltid glad med nya saker.

* Puzzla. Och då inget puzzel med typ 100 bitar utan det ska ju vara med minst 1000.

* Spela tv-spel om man nu har det. Tekken älskar jag. Samt att sjunga Singstar är riktigt roligt.

* Välj ut dom 3 gladaste låtarna du vet. Sätt sedan på dom när du mår dåligt, det hjälper en stund i alla fall.

* Möblera om.

* Gillar du att fotografera så kan det alltid vara rätt så upp piggande.

* Måla. Även om man kanske inte är så bra kan det ändå vara kul för då kan man träna upp sig så kanske det blir lite fint till slut i alla fall.

Det är några grejer som jag använder mig av när jag mår dåligt.
För det mesta funkar det faktiskt jättebra.

Nej, tack för mig.


Kommentarer
Postat av: Mezza

Hej!



Jag har flyttat min blogg!

Finns nu på:

http://mezzasblogg.blogspot.com/



Kram!

Mezza

2010-01-27 @ 20:47:08
URL: http://mezzasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0