Iväg emot mitt nya liv

Imorgon bär det åter igen av till Alingsås.
Skönt ska det bli att komma ner till min lilla 1a.
Göra den lite mer till min egen imorgon.
Love it!

Denna helgen har annars varit otroligt lugn.
Legat och sovit på soffan ungefär hela tiden.
Fredagen va lite stressig då jag först åkte till barnmorskan och tog en massa prover.
Men det verkade lite mer allvarligt än vad jag trodde så vi fick åka till akuten i Uppsala.
Där gick det dock ganska fort.
Visade sig vara en infektion av något slag.
Får veta mer i veckan.
Fick någon medicin emot det så länge i alla fall.

Igår Lördag gjorde jag inte ett smack.
Tog det bara lugnt och sov nästan hela dagen.

Idag då. Söndag.
Har jag endast legat i soffan hela dagen.
Gjort ingenting egentligen.
Kollat film.
Betar av dom en efter en nu.
Sätter egna betyg på dom på bilddagboken.

Fått städat fint här hemma nu också så jag slipper tänka på det imorgon.
För då finns ingen tid alls.
Upp, duscha, fixa iordning sig.
Vänta på att Agneta kommer så att jag kan blåsa.
Ja dom har börjat att komma och blåsa oss 8:00 varje vardag morgon nu.
Kan ju kanske vara efter min lilla resa då jag söp till det och kom och blåste en ganska hög promille.
Och då va klockan inte mycket.
Men det är skit samma.

Då blir det in till iris.
Hämta mediciner och pengar.

Sedan avgår mitt tåg 13:48 ifrån stationen.
Och då va det bara tågresan som finns i mellan mig och Alingsås.
Har kommit på vart jag ska sätta mig nu för att det ska finnas kontakt uttag så jag kan pilla med datorn.
Så jag beger mig alltid av till dom vagnarna.
Och så är ju min mamma snäll och har skickat med mig en dongel så jag kan ha lite kul på tåget i alla fall.

Nej, nu ska jag lägga mig och glo film.
Oväntat va. ;)

Puss å kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0