En helt grym vecka.

Förra Fredagen åkte jag hit hem till hemstaden Alingsås.
Hatar verkligen den långa tågresan.
Som tur va så va jag otroligt trött efter att ha pratat med Emelie en massa i telefon..
Min underbara och vackra trasdocka.
En vilsen själ och en tjej som jag har så jävla mycket gemensamt med.
Nevermind!

Så på Fredagen gjorde jag inget annat än att sova sova sova.
På Lördagen sen tog jag också det lugnt.
Va på IKEA.
Fick nya sängkläder av mamma och ett litet fat som man ställer större ljus på.
Det kan ju behövas här.


Söndagen va det lite firande av mig, först va vi hos min farmor & Rolf på middag.
Köttbullar och potatis. Både jag och Moa ääääääääälskar det.
Fick Davidoff parfymen och en superskön morgonrock av dom. Goodie.
Efter det åkte vi hem till mormo & morfar.
Av dom fick jag en ask med Lindt choklad och 500 kronor.
Pengar är ju alltid uppskattat.
Vi käkade massa goda bakelser där också.
Smarrigt smarrigt.

Sedan åkte vi hem.
Gjorde ingenting direkt.
Alla hjärtans dag och jag kom på att det är den första som jag är singel på sedan jag va 13.
Helt sjukt.
Men nu trivs jag ju i det här singellivet.
Börjat sätta mig in i det och jag behöver ju inte tänka på någon annan än mig själv.
Gör ingen besviken och kan inte såra någon på något sätt.

Aja, Måndagen va det min kära födelsedag.
Jag va barnvakt.
Så det va en födelsedag som inte alls va som alla andra.
Den firade jag med Limpan i simhallen.
Det va riktigt kul faktiskt.
Jag har inte varit där på flera flera år.
Men nu va det riktigt roligt.
Limpan simmade 200 meter och sedan simmade jag 50 meter med ungen på ryggen.
Snacka om träning.
Haha.
Efter det va vi trött som bara den och då va det hem och käka lite och så.
Vi gick också till Coffe en stund som va hos hans syster och passade deras hund Nelson.
Sedan va min födelsedag över typ.

Tisdagen va jag också barnvakt.
Då åkte jag och Linus till Universeum.
Första gången jag va där och det va riktigt häftigt faktiskt.
Kollade på vithajen och alla andra underbara fiskar i olika färger.
Grodor, ormar, fåglar, apor och spindlar.
Allt fanns där.
I alla fall sånt som är häftigt att se.
Vi försökte även att klappa en rocka men den va inte lätt att få tag på..
När våran dag där va slut gick vi till mammas jobb.
Vi åkte där ifrån med en gång.
Då åkte vi hem.
Blev Donken också på hemvägen.
Mc Feast som alltid.
Och så tog jag en paj, blåbär/vanilj.
Jävligt god faktiskt.
Sedan va den dagen slut..

Onsdagen sov jag faktiskt hela dagen. Gick inte upp en enda gång utan då sov jag i lite mer än ett dygn.
Är så sjukt jävla trött nu för tiden.
Fråga mig inte varför.

Torsdag då.
Klockan 9 skulle jag vara på Grindgatan för att träffa min nya kontaktperson Karin.
Och även föreståndaren som är en liten rolig prick.
Alltid trevligt när det är bra personal.
Fick min lilla 1a här.
Åkte hem med mamma och packade en väska med det viktigaste.
Sedan så åkte vi tillbaks och lämnade in grejerna i lägenheten.
Och efter det åkte mamma iväg och jag och Karin åkte och handlade lite saker som jag skulle behöva här hemma.
Blev lite köttfärs, köttbullar, bröd och sånt man behöver helt enkelt.
Jag har i alla fall ställt in mig bra här.
Kommit in i gruppen lite också faktiskt.
En kille som är här känner jag sedan innan.
Gubbarna kanske inte är så lätta, det brukar dom inte vara.
Men trevliga och skämtar gör dom alla.
Finns en i typ 35 år åldern också som är jätte trevlig. Like a lot!
Jag klarade av att sova trots att tågen går typ 5 meter ifrån mitt fönster.
Huset skakar en del men det va bara att köra mp3n och sedan gick det att sova som ett litet barn.
Och fatta den.
Jag fick och la mig 21:30.
Bra med låååång sömn.

Idag, Fredag.
Gick upp 8:00 och gjorde lite frukost.
Försökte kolla klart på Stepfather men inte fan fick jag sett klart slutet heller för då va det dags att springa in till morgon mötet.
Vi kom fram till att jag behövde en ny box till tvn.
Och alla behövde komma iväg och handla.
Jag följde med fast jag egentligen har typ allt.
Köpte flingor, vindruvor och sånt.
Vindruvorna käkar jag ju ikväll framför tvn eller något.
Och allt annat jag köpte är sånt med utgångs datum nästa år typ.

Sen ska vi hem till våran faster och kusinerna.
Fjortis Emelina fyller 15 år.
Haha, knullmyndig så att säga.
Aja, vi har ju hela släkten lagt ihop till en present till henne.
Och jag undrar vad det kan vara.
Som att jag inte skulle veta det?

Sedan får jag och Moa avsluta vårat firande för vi ska gå på bio.
Shutter Island har ju premiär idag och jag bjuder Moa på den.
Lite läskig sådär ska den vara.
Kul kul kul!!

Men nu måste jag börja med min mat.
Ska käka spagetti och köttfärsås.
Smarrigt as hell med massa vitlök i.
Snacka om att jag kommer lukta gott i käften. ;)

Så, nu har ni fått lite uppdatering.

Förresten, fick mig ett litet psykbryt och tog en sax och klippte mig i handleden.
Nu blir det ännu ett fult jävla fitt ärr.
Men jag får skylla mig själv.

Ha det fint tills nästa gång!!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0