This is my Last Resort!

Det har vart en förbannat trög dag.
På dom flesta möjliga sett faktiskt.
Åkte till Borås i morse för sista gången i denna veckan. Tack gode gud!
Vi kom inte iväg förens vid 9.00 eller någonting sådant, morfar hade något annat att göra. Men det är ingenting jag själv har någon koll på.
Jag är vid mindre medvetande dom första timmarna av dagen så jag sover mest eller går i mitt s.k zombiestadie.
Började vakna till en stund när vi väl började närma oss Alingsås.
Det va ju jävligt passande att jag va trött som en gatusten att när jag kommer hem till mina föräldrar har inget lagt ut nyckelt. Helt underbart!
Jag fick snällt åka runt med morfar i stan och titta på folk ungefär, som att jag aldrig har gjort det förut?!
Vi köpte lite mat på McDonalds också, som lite plåster på såren så tog jag en blåbär/vanlij paj som jag girigt glufsade i mig.
Vi åkte runt torget ca femhundrasjuttioelva gånger innan min mamma och bror va klara hos frissan.
Och väl efter det fick jag slita mig ifrån sätet där jag satt som fastklistrad och min rumpa va helt öm.
Btw så va både morsan och min lilla bror grymt snygga i håret.
Linus den lilla hetingen hade äntligen(!!) klippt av sig sitt långa hår och för att han skulle vara lite mer motiverad att va nöjd med det som frisörskan åstadkommit så sprejade hon i lite röd och blå färg. Då blev han ju plötsligt en ursnygg Barca-kille!

När vi kom hem så va det ett jävla jäktande, jag skulle in i duschen, sminka mig och få något så när iordning på mitt hår. Mamma & Limpan skulle äta och sen va det ju bara att slänga på sig paltorna och dra vidare till Noltorp där jag skulle på lägenhetsvisning.
Jag kan ju säga att jag gillar läget med att det är Noltorp och sådär.
Men det som va mindre roligt med lägenheten va att det bodde någon stackars gammal avdankad alkis där. Han hade rullator och orkade inte ens komma och öppnade dörren. Han låg avslagen i soffan och det låg en stark doft av rök och diverse svineri över hela lägenheten.
Det va inte många minuter vi stannade där, jag mamma & linus, ut och in va det som gällde.
Ska höra med Alingsåshem innan jag svara på lägenheten angående renovering och så. Det va ju nämligen endast 1 år sedan lägenheten va iordningfixad och så. Men fan i helvete om dom kan vara så taskiga att dom låter någon flytta in när lägenheten är i sånt skick som den va nu.
Lägenheten va la inte sunkig så sett men dom måste ju få fixat hela lägenheten för att få ut all lukt och det krävs ju stora resurser för det. Annars om jag skulle få lägenheten så tänker jag måla om skiten själv, kosta vad det kosta vill.
Får göra som jag gjorde med Thomas lägenhet som jag hyrde av honom.
Det va en soclägenhet och han fick inte hyra ut den alls, men kompisar som vi va så flyttade jag och Jimi in där.
Vi bodde ju där ett bra tag också.
Under någon av mina influenser borta i Amfetaminet och tabletterna fick jag för mig att måla om lägenheten.
Sov/vardagsrummet blev till hälften mörklila och till hälften vitt.
Köket behöll jag i färgen det va ifrån början, det va faktiskt ett fint litet kök. Ljusblått och vitt. Jag älskade det lilla köket faktiskt. Lätt att hålla rent och det fanns det som behövdes.
Sen den stackars hallen misshandlade jag fullständigt.
Den va i någon gul nyans när jag satte igång och när jag skulle blivit klar hade jag tänkt att det skulle bli ljust olivgrönt, men hur blev det?
Jag påbörjade det och sedan blev jag helt manisk och upp i det blå så jag hade så mycket annat för mig resten av månaderna vi bodde där så det förblev halvfärdigt.
Det va roligare att städa, diska och möblera om än att måla klart. Som tur va så va det inte allt för stora färgskillnader så man la inte märket till det så länge inte lampan va tänd, om man inte tittade riktigt noga vill säga.

Nej, gode gud! Ge mig lägenheten på Bolltorp istället.

Nu ska jag hjälpa mamma att fixa med granen istället, sen ska vi iväg till Apoteket. Jag är stammis där sedan länge och nu börjar det saknas saker i mitt stackars skafferi.
Innan det ska jag iofs avsluta mitt blomsterköp, ska skicka lite blomsterbud såhär till jul hade jag tänkt.
(OBS!! Jag har nog fått mig en släng av mani nu så vi får se hur detta slutar.)

Hej
Linus Andesson a.k.a Jackjack
Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0