Socialen - Bra eller Anus?

Ja, idag ringde min kära socialsekreterare.
Det va både bra och dåliga besked.
Enligt mig va dom jävligt bra saker hon sa faktiskt.
Hon berättade att med den 2a hands lägenheten som jag har nu kan man inte göra ett byte utan har man fått en i 2a hand så är det den man har och kan först byta när man får ett 1a handskontrakt.
Så istället sa min soc-"tant" att jag får söka efter en lägenhet själv och istället och då även få ett 1a hands kontrakt!
Fan så mycket bättre.
Det enda socialen hjälper till med om det behövs är ett hyresgaranti om det är det som Alingsåshem kräver.
Perfekt!
Så idag har jag sökt 2 stycken lägenheter.
En 2a på Noltorp på 62 kvadratmeter.
Och en annan 2a som va på 50 kvadrat på Bolltorp. Det är ju nyare lägenheter där och det va helt öppen planlösning mellan köket och vardagsrummet. Plus att det även va tvättmaskin i lägenheten. Det är ju ALLTID ett jävla plus.
Godegud, det bästa hade vart med lägenheten på Noltorp för den är större när även lillasyster ska följa med.
Men den på Bolltorp har ju sina fördelar.
Vi får se.
Jag har ju så pass mycket poäng vilket Alingsåshem berättade för min soc och det är stor chans att jag får en lägenhet väldigt fort också.
Med tanken på att jag har över 1400 poäng om några dagar eftersom jag har samlat i några år.
Kan det bli bättre egentligen?
Ja...att mamma va klar med cellgifterna eller att hon inte blev sjuk överhuvudtaget.
Men det är som det är.

Annars mitt mående suger fortfarande, det är i botten men jag har inte berättat det för någon här hemma. Känner inte att jag har någon lust till det heller. Jag tar några lugnande och tar det chill bara istället.
Endast sagt det till min soc och min case manager.
Hann inte prata med Mariana idag heller så det va ju lite surt men jag får ta det med henne imorgon istället.

Men nu ska jag hoppa in i duschen för vi ska hem till Susanne om drygt 2 timmar och hjälpa henne med packandet och grejer för hon och Emsan åker till Thailand imorgon kväll.
Gottegrisar!

Ha en fortsatt trevlig dag folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0