Ord av guld.

Idag har jag sovit nästan hela dagen eller legat bredvid mamma i sängen med datorn i knät.
Linus har legat och spelat tv-spel hela tiden och hittat på egna låtar och egna melodier...helt galen.
I en sång han kom på så sjöng han mitt i allt: "jag gillar min syster, jag gillar mina systrar..."
Sen har mamma lagat falukorv och stuvade makaroner idag. Vilket jag har älskat sen jag va liten, det va en bra avslutning på helgen.
Jag har egentligen haft massa saker som jag skulle ha gjort idag men jag har verkligen inte gjort ett smack.

Nu imorgon börjar en ny vecka.
Jag ska till Borås som vanligt.
Hämta mediciner och sen ska jag försöka att köpa klart dom sista julklapparna. Har inte så många kvar nu.
Moa har jag bara börjat med men det ska ju vara saker för lika mycket pengar till båda syskonen.
Mamma är inte helt klar heller. Och sen så köpte ju vi en sak till farmor och måste därför också köpa något till mormor & morfar också. För rätt ska vara rätt.
Och trots att jag har köpt massa julklappar denna månaden så har jag fått köpt en del till mig själv.
Det är fan inte dåligt att kunna hantera dom 3800 man får i månaden så man både får köpt till andra OCH sig själv.
Har ju iofs sålt 2 saker på Tradera men det va inte sådär jättemycket pengar jag fick för dom sakerna.
Men det va i alla fall ett litet tillskott.
Räkningarna blev betalda för dom pengarna så man gick plus minus noll i det fallet.
I veckan kommer även saker som jag har köpt på Tradera, vilket alltid är lika spännande.

Mitt mående är inte förändrat alls ifrån igår.
Jag har iofs sovit mycket idag och mesta dels den vakna tiden bara legat vid datorn och då inte hunnit tänka så mycket vilket har gjort att dagen har varit lättare på ett sätt.
Nu den senaste tiden med massor runt omkring, mamma sjukdom, drogsug av och till plus annan jävla skit har jag inte haft tid alls att tänka så mycket på mig själv i den bemärkning som jag brukar göra utan det har mer varit så att jag har skjutit upp allt som har med min sjukdom att göra och den har inte existerat direkt.
Men nu när allt är mer avslappnat och man vet vad som händer för dagen och imorgon ungefär så är det helt annat.
Då finns man själv igen.
Jag är jävligt glad dock att jag bor här hos morsan och dom nu.
Dom behöver mig och jag behöver dom.
Och mer kommer dom behöva mig när mamma börjar med cellgifter om lite mer än en vecka.
Då är hon trött, mår illa och sånt och då är det inte lika lätt att för henne att ta hand om Limpan vilket är en självklarhet och då hjälper jag gärna till.

Att man har en alkoholist till pappa är för jävla jobbigt också många gånger.
Inte för att jag har någon sorts förståelse för honom för han har fan aldrig haft det för mig trots att han själv har vart helt jävla kokt i huvududet under alla dom åren som jag har betett mig som en jävla idiot.
Men när man inte kan ta ansvar över sina egna barn, ljuger och förstör då är man inte värd ett skit i mina ögon.
Barn före allt!
Helt trött i huvudet blir man och vissa dagar känner man bara för att låsa in idioten i en källarskrubb någonstans.
Jävla dumhuvud.
Jag är förbannat glad att jag tog mig ur min egna överdrivna alkoholkonsumtion.
Vill fan inte vara som honom.
Det va ju inte bara droger som va problem för mig utan även alkoholen..
All sorts berusning va att föredra istället för att vara "normal" och klar i huvudet, en jävla självmedicinering emot allt det onda i välden.
Och bara hat, hata allt och alla. Hata hela världen!
Trots att jag hatar väldigt mycket fortfarande så är det långt ifrån samma skala som tidigare.
Jag hjälper hellre till med saker nu istället för att få saker gjorda för mig hela tiden.
Delar hellre med mig än att ta allt själv nu också, inte av precis allt men det mesta för det vill ingen.
Men det skulle jag ALDRIG ha gjort tidigare.
Då va allt mitt och jag va avundsjuk på allt och kunde bete mig som någon bortskämd jävla snorunge om jag inte fick något när någon annan fick.
Nej, jag får tacka gud, shiva, buddah eller vem fan det nu är som har hjälpt mig för att ha blivit en bättre människa..


Nu ska jag återgå till mitt budandeTradera och sen ska jag mysa med mamma och Linus.
Orkar inte skriva mer idag.

Tack Agneta för din kram och jag skickar många kramar tillbaks till dig!!!

Ha en bra kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0