Imorgon är det jul!

Idag blev jag väckt av att min socialsekreterare ringde på mobilen.
Trodde inte hon jobbade sähär in på julen men där hade jag fel.
Hon frågade hur det va med mig och så pratade vi lite allmänt om jag hittat någon ny lägenhet och massa sådant.
Det känns skönt att hon håller på mig faktiskt och önskar mig ett bra liv.
Tidigare har jag bara varit med om att soc har gjort allt för att motarbeta ens önskemål och jag har verkligen hatat dom, men efter att jag fick Angelica som jag har nu så har jag fått en hela annan syn på det. Kanske inte på alla andra som jobbar inom socialverksamheten men att det finns några få stjärnor.
Och jag har verkligen haft turen att ha fått en sådan.

Annars så kände jag mig på något sätt bättre idag men jag är lite överdrivet gladare än vad jag ska vara.
Men ändå bättre.
Jag sköter medicinerna med väldig disciplin nu också så därför funkar det säkret så mycket bättre också.

Jag väntar mest på nu att jag ska få någon hum om mina skickade överraskningar sverige runt har kommit fram. Idag är datumet som jag har satt så därför får man la höra under dagen om sakerna har kommit till sina rätta ägare.
Hoppas folk blir glada för då blir jag glad.

Nu sitter jag annars med mamma och Sten i köket.
Själv sitter jag med datorn i knät och letar efter någon bra nyårs meny. Förra året va det ju bruschetta till förrätt. Fläskfile och någoting till varmrätt och en riktigt smarrig pannacotta som jag la ner en jävla massa tid på för att få den perfekt. Dock hade jag behövt en till vaniljstång men det vet man till nästa gång. Jag har snöat in på hjortron i år så det kanske blir en pannacotta med hjortron i år?

Nej, men jag skriver senare.

Hej

Kommentarer
Postat av: Agneta

Här har det kommit fram! Och du kan vara glad, för jag blev jätteglad och väldigt rörd! Sofia sa direkt att hon ville ha blomman för att hon tyckte att den var så snygg! Men det får hon inte. Den ska stå mitt på vardagsrumsbordet och förgylla våra kvällar framför tv:n. Det lär nog bli några sådana nu under helgerna :). TACK!!!!

2010-12-23 @ 21:36:47
URL: http://saknadejonny.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0