Mitt hem.

Nu har jag fått lite mysigt här hemma.
Har tagit några urusla kort men det ni får en lite glimt på hur jag hade det här hemma för ca 2 veckor sedan.
Flera saker är ju på väg hit hem.
Ännu en två-sits soffa så jag har hela soffgruppen här hemma.
Och så ska jag ju se till att skaffa en tv-bänk och en bättre tv.
Finns ju bra många apparater på marknaden nu som inte heller är direkt dyra.
Men vilken ska man välja i denna djungel av tv:ar?
Finns ju hundratals olika finesser och hej faderullan och det är rätt svårt att veta vad som är bäst och inte.
Ska spara ihop lite mer pengar nu också så jag kanske kan köpa mig en i den lite större klassen.
Hade vart helt okej med en 42tum i alla fall.

I mitt liv idag har inte allt för mycket hänt.
Jag känner hur det knakar i fogarna vad det gäller förhållandet.
Får se hur det går med det.
Men jag deppar inte ihop för det.
Känner inte direkt att jag är beroende av att ha någon runt mig hela tiden längre som jag va förr.
Jag måste tänka på mig själv och min egen säkerhet att inte falla in i gamla ovanor nu.
Det finns så mycket annat jag vill lägga tid på.


Jag va i Borås idag på möbelpiraten med mamma, Limpan, mormor & morfar.
Mina morföräldrar ska köpa två redia fotöljer för dom flyttar ju också till en ny lägenhet om ett tag.
Så dom är ute och kollar runt lite på vad som finns.
Jättegoa fåtöljer dom provade där och man blir nästan lite avis.
Hade själv velat ha en sån där go som man kan luta sig bakåt i och fotpallen kom fram och ryggstödet åker ner en bit.
Så man kan halvligga där framför tvn och chilla.
Jag och Linus satt i den häftiga bio soffan som är en 3-sits med dryckeshållare och som man skitar rygg och benstödet elektroniskt på en knapp som sitter på sidan i en av dom 3 sitsarna.
Tänka att ha dom 12000 att slänga på en soffa.
Då hade jag nog allt haft en sån hemma hos mig. Hehe...
Jag fick i alla fall en ny väggklocka eftersom min förra som jag köpte när jag bodde i Enköping åkte i golvet igår och gick i tusen dela.
Får se till att inte slänga i dörrarna så förbannat.
Men det blir så med tvärdrag att dom går igen lite väl hårt.
Fick syn på ett litet sött tool kit där alla verktygen hade rosa handtag.
Det hade passat bra bland alla mina rosa städgrejer och alla mina andra rosa saker.
Men det får bli att köpa senare när man  har pengar igen.

Nu ska jag återgå till mitt tv tittande i soffan.
Fortsätta fundera vidare på det som just nu snurrar i mitt huvud och se till att jag tar rätt beslut.
Jag undrar vad som är rätt och fel i vissa situationer.

Ha en fortsatt bra kväll!!

toa hylla soffa room tv bed dag

 

Det kommer fler bilder på kök och annat när jag fått mer grejer hem. Typ tvn och lite annat.

Hej

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Mysigt du börjar få de.



O när de gäller förhållande så gör du nog rätt i att va själv om du känner de börjar gå åt fel håll.



Du är stark gumman.

2010-08-01 @ 21:32:29
URL: http://emmgus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0