Fjanterier på ett behandlingshem/Big Brother hus.

Vem sårar vem?
Vem är "alfa hanen"?
Vem knullar med vem?
Illegala substanser?
Snackar alla skit om alla?

Jadu, det är många frågor här.
Vissa tror att dom är något.
Man hävdar sig.
Gör fjantiga saker som att spotta på fönster.
Psyka andra som är inskrivna här.
Och rent ut sagt trakasserier.
Jag förstår inte vad den här big brother grejen kommer ifrån.
Det är näst intill så som man såg på tv.
Enda som fattas här inne är fan kameran.
Ena stunden känner jag bara för att packa min väska och dra här ifrån.
Nästa så blir jag övertygad av att stanna kvar för att fortsätta kämpa.
Om exakt en vecka har jag varit ren i två månad.
Vafan!
Och inte vill jag flytta till ett annat hem.
Nej tack!
Detta borde egentligen vara himmelriket för oss som vill bli drogfria.
Men istället är klienterna grupperade och ibland även utstuderande elaka.
Killar kan definitivt vara likadana som tjejer.
Eller så som jag har sett tjejer innan.
Nu har jag helt ändrat uppfattning och vill nästan bara umgås med tjejer.
För här inne är dom definitivt inte lika elaka som dom är på utsidan i missbruket.

Tack gode gud att det finns flera underbar personer som bor här.
Annars hade jag gått under och absolut inte stannat kvar här i en minut.
Nu tänker jag kämpa för att klara av att bli helt drogfri.
Sikta på att inte få ett återfall.
Men jag tänker ta en dag i taget.
Haha, lite NA/AA över det där med "en dag i taget".
Fast det är en bra filosofi.

Nu ska jag spela lite barngeni med Malin.
Sen hoppas jag få prata lite med den underbara killen, som lätt tagit mig lite under sina vingar.
En underbar vän!

Over And Out!!!


 


Kommentarer
Postat av: sanna

Citerar :"Om exakt en vecka har jag varit ren i en månad".



Förra rubriken: Drogfri 52 dagar..



Fattar inte

2009-06-26 @ 16:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0