Bloody Sunday!

Idag är det en sån där tråkig dag.
Inget fint väder är det heller.
Har vart uppe och ätit frukost precis.
Peter, en av dom som kommer inifrån utsluss lägenheterna har sovit här i natt tror jag och lagat supergod frukost.
Åt inte ens mycket men blev helt proppmätt.
Det bästa va ju dom hemma gjorda vitlöksbröder.
Smarrigt som fan.
Hade lätt kunnat missbruka dom där alltså.

Sen va det dags för mediciner.
Fan vilken sjuk mängd tabletter jag har på morgonen.
10 hela tabletter!!
Sen är det ju mer tabletter under dagen, kvällen och till natten.
Snacka om tablett missbrukare.

Annars idag är det träning.
Får se om jag pallar med två pass.
Börjat tvivla lite på det för jag är sjukt trött.
Robin kom in till mig igår och vart helt förstörd då en tvestjärt hade bitit honom på armen.
Så han gick och la sig här inne istället.
Helt lugnt dock då jag hatar att sova själv.
Sovit hela natten igenom utan konstiga drömmar.
Tack och lov för det.

Mår lite bättre idag också.
Vilket känns skönt.
Men det kan ju komma att svänga under dagen.
Ska försöka hålla mig sysselsatt hela dagen i alla fall.
Hade verkligen behövt pengar.
Har inte ett jävla öre.
Vilket är sjukt jobbigt.

Nej, men nu ska jag lägga mig en stund och läsa bredvid Robin.
Han har snöat in på någon jävla bok om att läsa tankar.
Själv måste jag få läst klart den där Mia Törnblom boken som jag började med på psyk.
Fan, på tal om det.
Hade inte Robin stoppat mig ifrån att gå ut och säga till Lowe och Peter igår från att köra mig till psyk hade jag fan inte suttit här idag.
Nog ett bra val att jag stannade.

Får massa beröm att personalen nu för tiden för att jag klara mig så bra själv.
Cyklade själv till Fånö.
Har börjat cykla med Heidi till Skolsta som ligger 6 km här ifrån bara för att ta bussen in till stan för att träna.
Gått på träningspass helt själv.
M.m..

Känns ju skönt att man klarar lite saker själv.
Och det känns rätt skönt för att ha klippt av mina gamla simkort.
För nu har jag inte en enda pundare som ringer längre.
Vilket känns bra.
Men det är jobbigt att inte ha några cash på mobilen längre.
För jag kan inte skicka till någon eller ringa.
Smått kefft.

Nej, nu ska jag hoppa tillbaks ner i sängen.

Tjohopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0