Jag & Jag

Jag har många gånger gjort fel.
Och inte alltid stått för mina misstag.
Andra gånger har jag stått för det och då har folk blivit ännu mer arga.
Är det då konstigt att man inte riktigt vågar?

Idag är det Fredag och jag sitter här i min lägenhet själv.
Ska mysa till det och tända lite ljus.
Fixa mig lite käk och dricka cola framför tvn.
Har tankat ner senaste American Pie.
Hoppas på att den är rolig och kan skänka mig några skratt.

Mår bra annars.
Känner inget direkt drogsug.
Jag har ju funderat på det där med drogerna också.
Tjacket ger mig en förbannat äcklig avtändning.
Heroinet kan man lätt en vacker dag överdosera och dö av.
Pillerna gör en bara seg som fan i kolan och man kommer ändå aldrig ihåg vad man ha gjort när ruset har slutat.
Röka hatar jag.
Cola är bajs.
Bokstäver är roligt men vilken jävla depression man får efter, det är typ inte värt det.

Nej, droger är ingenting för mig.
Men jag tänker inte säga att jag har slutat för det är då det brukar gå illa.
Jag får säga att jag inte är aktiv längre.
Nykter narkoman.

Nu ska jag bege mig ut i köket.
Diska och sen ska jag hänga tvätt.

Ha en bra Fredagskväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Alice Anonym



Ville kolla vem som hade "dubbeldiagnos" på blogg esse och surfade in :) Bra och intressant blogg, handlar om samma som min, förutom att jag fortfarande är fast i missbruk.



Lycka till!

2010-08-01 @ 18:46:58
URL: http://dubbeldiagnos.blogspot.com
Postat av: Alice Anonym

Oups, glömde 420 i min url ;)

2010-08-01 @ 18:50:59
URL: http://dubbeldiagnos420.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0