Söka sinnerfrid.

Ja i helgen har jag ju vart hemma hos morsan och dom på permis.
Åkte i Torsdags och kom tillbaks hit i Måndags kväll.
Har haft det jävligt skönt faktiskt.
Mest tagit det lugnt men på Lördagen blev det lite mycket alkohol kanske.
Sedan på Söndagskvällen så ringde Robin och sa att han va i Alingsås.
WTF?!
Haha, men det va bara att åka och möta upp honom på stationen och ta med honom hem till mig.
Och han kom med den dåliga ursäkten att han hoppat på fel tåg.
Eller hur?!
Men så va det ju inte.
En kille som jag umgåtts med lite i vintras hade tagit livet av sig och jag kände la att jag vart rätt låg eftersom jag ändå har umgått med människan.
Känns fortfarande rätt konstigt.

Det är konstigt när folk söker sinnesfrid på det sättet.
Skadar många omkring sig som familj och vänner.
Vi vart la inte bästa vänner på slutet direkt,
Men som sagt, jag har ändå umgåtts med honom och han hjälpte mig med Martin sista gången jag träffade han, mitt ex alltså.
Har minnet ifrån när jag och Patrik låg och kollade på film.
Hade lite kul och drack.
Haha, det va glidmedel högt och lågt.
Nej men det va en sjuk natt.
Jag spydde ner hans ena täcke och dagen efteråt vaknade jag med en bakfylla som hette duga.
Han sa då att han hade suttit och kollat på mig när jag sov.

Ja, det är verkligen konstigt när folk på ett drastigt och hastigt sätt dör.

Jag har själv försökt att söka ro.
Att få ta ett sista andetag men aldrig lyckats.
Undrar många gånger hur det hade varit för dom i min omgivning om jag lyckats.
Är idag glad att jag aldrig har fått min vilja igenom till den slutgiltiga sömnen.
Den där sömnen som alla någon gång kommer att sjunka in i.
Döden är ett kraftigt ord och det innebär något stort också.

Men av dom som avlider så får man tänka tillbaks på det bra.
På saker som är roliga och som dom gjort bra.
Jag tackar P för det med Martin.

Vila i Frid grabben och jag hoppas att ditt gräs är grönare på andra sidan.

Kommentarer
Postat av: nina

hejsan hej jag lottar ut en design på min blogg. Kika in.



MVH Nina

2009-08-10 @ 14:27:37
URL: http://missniina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0