Underbart väder & Horoskop

Sitter här på jobbet.
Det är verkligen underbart väder ute viket jag tagit till vara på medans killarna hade sin lunch i lunchrummet så tog jag min mat och slängde i mig den snabbt.
Sen va det bara rakt ut i solen och sitta och filosofera en stund.
Rensa tankarna.
Sedan när jag kom in hit igen snöade jag totalt in på horoskop.
Lite skrämmande att mycket stämmer verkligen i dom där jävla horoskopen.
Men jag tror inte på allt sådant heller.
Blir en liten sammanfattning här angående mig själv som då är född i Vattumannens tecken.

 

Min planet:

Du styrs av Uranus, solsystemets starkaste planet. Att vara styrd av Uranus innebär att du tjänar på att utveckla din medfödda självständighet. Men akta dig för att vara för rebellisk.

Mitt element:

Du är ett lufttecken och det betyder att du är uppfinningsrik, *social och objektiv. Visa detta när du vill göra intryck.

Mina positiva sidor:

Du har en mycket skarp iakttagelseförmåga och det är svårt att dölja något för dig, dels därför att du är intuitiv och dels för att du tänker längre än näsan räcker. Du hatar gamla konventioner och dumma lagar. Du är också originell på ett uppfriskande och intressant sätt och du dömer aldrig en person innan du tagit reda på sanningen eller lärt känna honom/ henne. Du kommer att gå så långt du vill om du utvecklar din känsla för rättvisa och vågar stå för dina annorlunda idéer.

Mina negativa sidor:

Tajming är inte din starka sida, du kan vara taktlös trots att du inte menar det. Ibland gör du klokt i att tänka innan du öppnar munnen. Försök att tygla din beräkneliga natur.

Så funkar du i kärlek:

Jämlikhet och själarnas sympati är det som får dig att tända. Kärlek är **dock inte livsviktig för dig, eftersom du dels är så självständig och dels älskar att vara fri att gå dina egna vägar. En konsekvens av detta är att du är svårfångad, trots att du kan verka mycket flirtig. Du ***synar din blivande partner i sömmarna, innan du inleder en relation. Ett hett tips är att du bör ge kärleken en chans, man behöver inte bli livegen bara för att man är kär och har en partner.

Bästa kärleksmatchningen:

Lejonet, Tvillingarna och Vågen.

Sådan är du som kompis:

Då du är så charmig, smart och trevlig har du många polare och även nära vänner. Du är social, men du har också ett stort behov av att vara ensam ibland. Alltför nära vänskapsband som leder till att andra blir helt beroende av dig undviker du. Framhäv dina idealistiska och vänliga sidor i kontakten med nya vänner.

Bästa kompismatchningen:

Vågen, Tvillingarna och Skorpionen.

Din hemliga styrka:

Du kan umgås med alla typer av människor.

Intressen:

Du fascineras av new age och ****alternativ medicin. Hitta din speciella grej för att finna dig själv, varför inte aromterapi eller kristallmagi? Vattumän får utlopp för sin drift att kommunicera genom att skriva brev.

Skola/karriärtips:

Du löser dina uppgifter med hjälp av en spännande blandning av logiskt tänkande och fantasi och du kommer ofta fram till uddalösningar. Framhäv ditt originella tänkande och låt inte andra ta åt sig äran. Det är viktigt att lärare/chefer upptäcker din kompetens.

Hälsoprofil:

Din hälsa är ofta god, kanske beror det på din gladlynta och nyfikna läggning. Du gillar att testa annorlunda träningsformer, som till exempel fäktning, afrikansk och latinsk dans och meditation. Men också sporter som snowboard och windsurfing är helt i din smak. Känner du dig hängig kan du piggna till av hälsote, vitaminer, järn och vitlök.

Din färg:

Kamelbeige. Bär färgen när du vill vara framgångsrik eller fixa något viktigt.


Detta tycker jag själv inte stämmer:

* Så jävla social är jag kanske inte om ingen pratar med mig först.
** Det stämmer dock ingenting för kärleken är väldigt viktig för mig!
*** Och nej, jag synar inte min blivande partner innan jag kastar mig in i ett förhållande. På tok för impulvis för det!
**** Alternativ medicin, kan det vara så att mitt underliga exprimenterande med olika substanser i detta fall?

Så här matchar Vattumannen med dom olika stjärntecknen:


Vänskap:
Kanon med: Vädur, Tvilling, Våg, Skytt och Vattuman.
Ganska bra med: -
Katastrof med: Oxe, Kräfta, Lejon, Jungfru, Skorpion, Stenbock och Fisk.


Sex:
Kanon med: Vädur, Tvilling, Våg, Skytt och Vattuman.
Sådär med: Lejon, Skorpion och Fisk.
Katastrof med: Oxe, Kräfta, Jungfru och Stenbock.


Förhållande/Äktenskap:
Bästa valet: Vädur, Tvilling, Våg, Skytt och Vattuman.
Kan gå med: -
Katastrof med: Oxe, Kräfta, Lejon, Jungfru, Skorpion, Stenbock och Fisk.


Och nu då bara för att jag är tillsammans med Niklas som är skorpion har jag kollat hur många olika horoskop som helst hur vi matchar.
Mest negativt faktiskt.
Men jag tar inte detta på fullaste allvar nu bara så ni vet.
Utan höll mer på att skratta ihjäl mig när jag läste vad det stod om oss två som match.
Här kommer några utdrag ifrån olika sidor.

"Skorpionen blir oftast fascinerad av vattumannen, men kan få mycket svårt att hålla kvar den frihetsälskande vattumannenVattumannen kan mycket lätt känna sig kvävd av alla krav som skorpionen har. Skorpionen är mycket svartsjuk vilket inte tolereras från vattumannen som då går sin väg."

"VATTUMANNEN - SKORPIONEN: Uppenbar risk för konflikter. Stora kärlekskonflikter."

"När en Vattuman och en Skorpion träffas är det det en fusion mellan åtskilda livsfilosofier och behov, här finns stor risk för friktion. Där Skorpionen möter deras innersta känslor rakt på sak och med en intensiv energi, djupt filoseferande över livets dolda sidor så tar Vattumannen samma energi och riktar den utåt. Med den ovanliga och mycket sociala syn på livet ses Vattumannen som ett udda val för den mer introvärta Skorpionen. Vattumannen behöver gemenskap för att känna sig stimulerad och söker alltid efter en ny intressant person att lära känna. Skorpionen å andra sidan önskar engagemang och söker en mycket romantisk och intim tid med sin partner. Detta par ser ut att ha lite gemensamt men båda har starka viljor(!) och då de är fokuserade på relationen kan de uppnå vad som önskas och sökes.

Det bästa med relationen är deras möjlighet till en lyckad samverkan. Båda dessa stjärntecken har mycket starka personligheter, ingen kommer öppet dominera den andra. Först då de kan uppskatta deras skillnader, bli bekväma med sina egna roller i relationen kan resultat bli mycket tillfredställande."

"Vattumannen med Skorpion, kan lätt bli en djup och långvarig relation. Men det finns en risk, allrahelst för Vattu­mannen, att inte må uteslutande gott av den. Skorpionen vill gärna fördjupa partnerns dunkelhet och nästan dränka honom i den, och Vattumannens strävan att förstå sin partner är inte riktigt i Skorpionens smak, som vill förbli ett mysterium."

Lite skön läsning för er som inte har något annat att göra.

Nu ska jag åka till älsklingen och äta glass. Tjohopp!


Kommentarer
Postat av: sarah soligberg

ja visst får du det, men de lite dålig uppdatering nu när vi inte har internet hemma. Men skärpning blir de så fort vi skaffat. Länkar dig då med.

2009-04-02 @ 11:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0